![Carajita1](/imager/digitalocean/36587/Carajita1_3b74c12219e3e5456a572e2216e1a085.jpg 380w, /imager/digitalocean/36587/Carajita1_0457321eb6889a8ec835a74c3ea58c9e.jpg 640w)
![Carajita1](/imager/digitalocean/36587/Carajita1_e7cfa5bed4e4021042aaa0b526fe1282.jpg 640w, /imager/digitalocean/36587/Carajita1_2970d2569674bf8f7b9b7d3400f67f40.jpg 768w, /imager/digitalocean/36587/Carajita1_4a07d3068df0bd0004dacdb9a9cbd2ae.jpg 1024w)
![Carajita1](/imager/digitalocean/36587/Carajita1_6d2a0c024a5eb04ebdc880aa7da2eafd.jpg 1024w, /imager/digitalocean/36587/Carajita1_ebfb56f47e3fca52ac956ff339cd3ca8.jpg 1280w)
![Carajita1](/imager/digitalocean/36587/Carajita1_82a347477d7def2ece1778eb77c0960e.jpg 1280w, /imager/digitalocean/36587/Carajita1_44d18f172d4be83c58aa4aa579c4dbac.jpg 1800w)
Den privilegerte politikerdatteren Sara og hennes hushjelp Yarisa har et nært forhold, og de overser klasseforskjellen mellom dem. Etter hvert som dette forholdet slår sprekker, begynner Yarisa og hennes familie å komme i konflikt med Saras overklassefamilie.
Selv om Carajita ikke er en utpreget voldelig film, viser den hvordan konsekvensene av vold kan lede til hendelsesforløp hvor allerede skjøre samfunns- og familiestrukturer kollapser.
Filmen er satt til og filmet i Den dominikanske republikk. Sterke skuespillerprestasjoner og et spennende plot gjør Carajita til en stilsikker skildring av den håpløse situasjonen som oppstår når opplevelsen av trygghet og tillit viskes ut.
Regissør-duoen Ulises Porra og Silvina Schnicer vant prisen New Directors Award for denne filmen under San Sebastián International Film Festival i 2021.
Visninger
Tirsdag 08. mars 10.00 | 10.00 |
|
Kjøp billett | ||
Onsdag 09. mars 21.30 | 21.30 |
|
Kjøp billett | ||
Lørdag 12. mars 16.00 | 16.00 |
|
Kjøp billett |
Informasjon
Originaltittel | Carajita | |
---|---|---|
Regissør | Silvina Schnicer Ulises Porra |
|
År | 2021 | |
Lengde | 90 min | |
Land | Den dominikanske republikk, Argentina | |
Språk | Spansk | |
Tekst | Engelsk | |
Skuespillere | Cecile van Welie, Magnolia Nunez, Richard Douglas |