Hold deg oppdatert om programslipp, events, nyheter og tilbud fra Kosmorama.

Nei takk, jeg er ikke så opptatt av film

Mid Nordic Film Pitch

15 Oktober tok Mid Nordic Film Pitch sted på Cinemateket i Trondheim. Ni kortfilmprosjekter konkurrerte om førsteplassen med en premie på 60 000 kroner. Vinnerne ble Audun Kvitland Røstad og Kosmoramas egen Audun Amundsen med prosjektet Nasi Padang – A viral adventure.

Prosjektet har pågått i et års tid og startet etter at Kvitland hadde vært på ferie i Indonesia. Der spiste han en lokal matrett kalt Nasi Padang som han ble fullstendig forelsket i. Da han kom hjem ble savnet så stort at han skrev en kjærlighetssang om matretten som utløste det han beskriver som et skred av uforklarlige hendelser. Sangen gikk viralt, og Audun ble kontaktet av alt fra indonesiske fans til store amerikanske nyhetsbyrå. Da guvernøren i regionen matretten Nasi Padang stammer fra inviterte ham på besøk, forstod han at dette ble et større eventyr enn han kunne sett for seg. Det var da han bestemte seg for å kontakte Audun Amundsen for å dokumentere reisen.

Nasi Padang – A viral adventure følger trønderen Audun Kvitland på sin reise til Indonesia som superkjendis – under sitt besøk hos en guvernør, sin første musikalske opptreden som ble sendt på riksdekkende TV og møtet med kulturen og folket i Indonesia. Sosiale medier vil bli brukt som et viktig fortellergrep, da det nettopp er internett og sosiale medier som førte til dette eventyret, og filmen fokuserer på å vise de mulighetene teknologien gir oss. Vi i Kosmorama gleder oss til å se mer av prosjektet i fremtiden og gratulerer Audun Kvitland Røstad og Audun Amundsen med prisen!

Privacy/cookies